Geregistreerd op: Berichten: 14220 Woonplaats: Drachten/25 Jaar/Live For What You Love, Not What They Tell You To
Geplaatst: Di Aug 18, 2009 11:38 am Onderwerp: Unreleased & Rare Songs (PM ME VOOR HELE LIJST+LINKS!)
Dit heb ik een jaar of 2,3 ook gedaan maar doordat mijn nickname is veranderd en het forum wordt opgeschoond (toch haha) kan ik deze topic niet meer vinden.
Omdat Mariah nogal wat unreleased en rare nummers heeft (en ik 3 keer per week een pm krijg via youtube om zo'n nummer up te loaden haha) leek het mij wel handig om dit weer te doen + het bij te houden.
Vergeet ik er 1? Vul aan dat zet ik die weer bovenaan deze lijst.
(Het gaat dus om nummers die we wel hebben, maar niet op alle cd's zijn gekomen, of nooit, of live songs of nummers die op andere artiesten hun albums zijn gekomen & WAAR ze dan wel te vinden zijn)
1990
Don't Play That Song
(Heeft Mariah live gezongen @ The Tattoo Club ook wel bekend als de Debut Showcase. Staat samen met nog meer nummers op een extra cd bij "Mariah Carey" uitgebracht in Australie)
America The Beautiful
(Heeft Mariah gezongen tijdens de NBA Finals in dit jaar. Ze was nog niet eens bekend, geen album niks. 1e optreden ooit. Hier is een video van)
1992
Someone To Hold
(Song van Trey Lorenz, Mariah's achtergrondzanger die na "I'll Be There" ook roem vergaarde en een album maakte. Mariah zingt achtergrond op dit nummer en er is een cd single van. Mensen, welke nog meer? Want ik weet dat ze nog meer background vocals gedaan heeft @ zijn 1e album, maar heb dat album niet meer en kan het ook niet vinden..kan iemand in het cd boekje kijken????)
1993
Do You Think Of Me
(Zou op Music Box komen, maar heeft het niet gered. Staat als B-Side op Dreamlover)
1994
Endless Love
(Heeft Mariah live gezongen met Luther Vandross tijdens zijn concert @ The Royal Albert Hall. Vervolgens is hier een video van uitgebracht, ook een studio versie, een cd single en het nummer staat op Luther Vandross' cd "Songs" (1994) en nog op een aantal verzamelcd's van Luther die daarna uitgebracht zijn. Ook hebben de 2 dit nummer bij "Top Of The Pops", "Wedden Dass" & een Japanse TV Show gezongen)
1995
Slipping Away
(staat als B-Side @ Always Be My Baby USA & Canada cd single & cassettes, op de Australische Open Arms met blauwe voorkant cd single & cassettes. Geruchten gaan al jaren dat dit nummer gewoon op Daydream zou komen maar door de "seksuele lyrics" het niet heeft gered)
Just Be Good To Me
(Zong Mariah tijdens haar Music Box & Daydream Tour in 1993 & 1995/1996. Dit is live te vinden @ een bootleg cd genaamd "Out In Japan", dat is de beste kwaliteit en er is ook videomateriaal van deze versie. Van het Worchester concert zijn ook mp3's te vinden inclusief dit nummer, maar geen video's.)
1996
Everytime I Close My Eyes
(Heeft Mariah achtergrond in gezongen. Ze is niet te zien in de video, er bestaan cd singles van. Staat op Babyface's album "The Day")
Head Over Heels
(Liedje van Allure, de eerste band die Mariah strikte voor haar Crave Records, eigen platenlabel. Bij dit nummer zingt Mariah @ de achtergrond mee. Ook kan je haar zien in deze clip.)
1997
Make You Happy
(Gezongen door Trey Lorenz, de eeuwige achtergrond zanger van Mariah. Dit nummer staat op de Men In Black Soundtrack en Mariah zingt mee op de achtergrond)
1998
Got To Be Real
(Heeft Mariah live gezongen met Patti LaBelle voor LaBelle's "One Night Only" concert en dit is ook op de gelijknamige cd gekomen)
If Only You Knew/Over The Rainbow
(Heeft Mariah live gezongen @ Essence Awards als een tribute voor Patti LaBelle. Bestaat een video van, verder niets)
Chain Of Fools
(Heeft Mariah live gezongen met Aretha Franklin tijdens het Divas Live concert en is te vinden op de uitgebrachte cd's hiervan)
A Natural Woman
(Heeft Mariah live gezongen met de divas van Divas live in dit jaar. Dit nummer kwam als promo cd uit, om de cd te promoten)
Hopelessly Devoted To You
(Mariah & Olivia Newton John tijdens Mariah's Butterfly Tour in '98 toen ze in Australie was. Hier bestaat een stukje van @ Around The World DVD en een stukje dat een fan heeft getaped.)
1999
Things That U Do
(Heeft Mariah ingezongen voor Jay-Z "Vol. 3 Live And Times Of S. Carter". Van Damizza heb ik gehoord dat hij diegene was die Jay & Mariah aan elkaar voorstelden in de studio en hierdoor "Heartbreaker" was geboren. Mariah deed dit nummer mee terug. Er is ook nog een vinyl van uitgebracht als promo)
We Are The World
(Heeft Mariah meegezongen @ Pavarotti & Friends for Kosovo. Er zijn videobeelden van en er is een CD van deze charity uitgebracht.)
2000
Love Hangover/Heartbreaker
(Mariah live gezongen @ Divas Live uit dit jaar, een tribute voor Diana Ross. Dit nummer staat op de USA cd single van "Can't Take That Away", met de mooie paradijs achtige voorkant haha. Er bestaat gelukkig ook een video van)
Baby Love / Stop! In The Name Of Love
(Zingt Mariah samen met Diana Ross @ Divas Live 2000. Hier bestaat een videofragment van)
Ain't No Mountain High Enough
(Zingt Mariah samen met Diana Ross, Faith Hill, Donna Summer, Destiny’s Child, RuPaul, and The Supremes & Divas Live 2000. )
2001
Never Too Far/Hero Medley
(Heeft Mariah opgenomen voor de 9/11 victims. De opbrengsten van de cd-single ging naar een fonds hiervoor. De normale nummers kunnen we natuurlijk op Music Box & Glitter vinden. Deze medley heeft ze verscheidene keren live gezongen, zo'n 10 keer. (Teveel om te noteren haha)
There For Me
(Staat op bovenstaande single. Zou op Charmbracelet komen, maar niet gebeurd. Heeft Mariah verder nooit live gezongen.)
What More Can I Give?
(Charity single voor 9/11 maar got shelved vanwege de crisis tussen Michael & Sony (lees: Tommy Mottola) Er bestaat een studio versie van (inc. clip) & een live versie @ United We Stand (inc. clip.) Voor zover ik weet, bestaan er geen cd singles oid van.
Lady Marmalade
(Op het einde van "An Evening of Stars: Tribute to Patti LaBelle, november 2001", haalt Patti Mariah op het podium die daar was en Mariah zingt hier een stukje met dit nummer mee. Her bestaat alleen een videofragment van)
2002/2003
You & I
(Heeft Mariah gezongen @ Stevie Wonder tribute. Hier bestaat een video van, verder niets)
Happy Birthday
(Voor Mohammed Ali gezongen tijdens een tribute in 2003. Hier bestaat een video van)
Star Spangled Banner
(Live gezongen in 2002 tijdens de Super Bowl in New Orleans. Hier bestaat een video van)
New York, New York / Volare
(Tijdens de CB Tour was Mariah voor een stop in Italie en hier zat een man achter de piano deze nummer te zingen. Mariah heeft deze meegezongen, gewoon leuk voor de lol. Hier bestaat ook een video van)
There Goes My Heart
(Nooit op cd single verschenen, pas in 2002 kwam dit nummer op de verschillende Tour Edities van Charmbracelet @ de 2e cd. Ik gok dat dit ook voor Charmbracelet is geschreven, maar het niet heeft gered. Ook nooit live gezongen.)
I Know What You Want
(Heeft Mariah opgenomen met Busta Rhymes & The Flipmode Squad voor Busta's album "It ain't safe no more". In begin 2003 was dit best een grote hit, ook voor Mariah, aangezien de nummers van CB niet veel deden in de charts. Er is een video van en natuurlijk de cd singles, en Mariah heeft hem vaak live gedaan @ haar CB tour zonder Busta. Volgens mij heeft ze hem 1 keer samen live gedaan, maar daar bestaan alleen foto's van.)
Got a thing 4 you (Da Brat & Mariah Carey feat. Elephant Man)
(Staat op Da Brat's album "Limelite, Luv & Niteclubz". Staat verder alleen op de Charmbracelet Tour Edities)
Miss You (Feat. Jadakiss)
(Staat op The Remixes en staat op de B-Side van "Bringin' On The Heartbreak. Ook op een latere uitgebrachte versie van Charmbracelet)
What Would You Do?
(Damizza had in 2001 "If We" gemaakt voor Mariah's Glitter album, na een succesvolle samenwerking tijdens de "I Still Believe (Pure Imagination) Remix" & "Cry Baby". Ook tijdens Glitter deed hij mee aan "Last Night A DJ Saved My Life" & later aan "Irresistable" voor CB.
Hij bewaarde de hook van "If We" om er later iets nieuws mee te doen. Rond 2002/2003 vroeg hij Nate Dogg om mee te doen en nadat Mariah "ja" had gezegd, kwam deze nieuwe versie van "If We". Eerst met Butch Cassidy, maar die had opeens geen zin meer, dus toen kwam er nog een versie met Shade Sheist. Het nummer werd underground een hit en alsof dat nog niet genoeg was, deden ze dit nummer samen tijdens Mariah's CB tour in 2003 in Los Angeles, met Shade Sheist. Gelukkig is dit gefilmd en is er dus een video van. Er bestaan 2 promo vinyls van en het nummer staat op 1 van Damizza's mixtapes)
Mizza
(Dit nummer had Damizza geschreven voor Mariah om haar wat op te vrolijken tijdens haar "2001 breakdown". Hij dacht dat ze wel iets vrolijks kon gebruiken. (HAHA!) Het kwam pas bij de fans een paar jaar later en is nooit op cd verscheven net als WWYD. Het staat wel weer op een Damizza mixtape en er is een dirty version van en een clean. Er is ook een promo vinyl van)
2004
Friendz
(Was in eerste instantie opgenomen voor N.O.R.E's album "One Fan A Day" maar daar werd de stekker uitgetrokken. Inmiddels hadden de fans dit nummer al. Big Pun komt er ook in voor, terwijl die al overleden was. Hier is verder ook niets van)
U Make Me Wanna
(Na "Miss You" nam Mariah dit voor Jadakiss' album "Kiss Of Death" op. Er is een video van en een aantal promo's)
Misty Moon
(Heeft Mariah opgenomen voor Japanse Thee genaamd "Sokenbicha Tea". Er bestaan 3 korte stukjes van, met commercials, maar ook 1 lange versie.)
2005
My Life
(Another Damizza collabo. Staat op Damizza's mixtape "Guilty By Association". Verder is hier helemaal niks van, zelfs geen promo vinyl.)
Sprung
(Staat op de TEOM Japanse versie, op de It's Like That franse cd single en ook op sommige Shake It Off cd singles. Ook is er een USA TEOM versie die deze song als extra bonus cd erbij heeft geleverd)
Secret Love
(Staat op de TEOM japanse versie en op sommige cd singles uit die era, weet ik zo niet)
With You I'm Born Again
(Mariah & John Legend @ VH1 Save The Music. Bestaat een video van)
Hey Jude
(Mariah zong dit mee @ Live 8 van dat jaar samen met o.a. Paul McCartney & Bob Geldof. Hier bestaat een videofragment van)
Santa Claus Is Comin' To Town
(Re-release en opnieuw ingezongen voor een kerstfilm. Er bestaat een video van en deze versie staat ook op de Dualdisc die toen uitkwam)
2006
So Lonely (feat. Twista) (Part 2)
(Deel 2 van hetzelfde nummer dat op TEOM staat, maar deze versie staat op de Re-Release die niet iedereen heeft met een extra verse van Mariah in het begin en hij duurt langer)
It's Only Make Believe
(Mariah zingt de hoge noten in het refrein voor dit nummer van Sam Moore voor zijn album "Overnight Sensational".
Pisces
(Mariah & Trey Lorenz voor Trey's 2e album "Mr. Mista". Mariah zingt background.)
Alle Pepsi Ringtones
(Voor Pepsi in samenwerking met Motorola heeft Mariah in 2006 een aantal ringtones opgenomen. Voor "Time Of My Life" bestaat zelfs een echte reclame met onze Mariah erin. Erg leuk!
Alle ringtones:
All To Myself
Time Of Your Life
Once In A Lifetime
Bye Bye (Every Day You Call)
Boyfriend
Gossip (What's Really Good)
Talk
Whisper
Stalker's Anthem (Definitely Not Pickin'Up)
Liarrr
The Waiting Too Long Blues
So Late (Why)
So Many Parties
Ain't Pickin' Up No Mo
Scandalous
Pick Up The Nice Phone (It's The One)
Bleekosity (Business Call)
20 Hours by Mrs. Ida Rathanotansa
Speak By Mimi And Jack The Wonder Dog
High Note
Don't Answer (He's Bleak)
I'm A Pick This Up
2007
Lil' L.O.V.E
(Na "Breakdown" wilde Mariah altijd nog eens met Bone Thugs 'N Harmony samenwerken. In dit jaar kwamen zijn met hun nieuwe album "Strength & Loyalty" en dus ook met de collabo. Er bestaan wat promo's van, ook vinyls en er is een video.)
2008
Just Stand Up
(Voor "Stand Up To Cancer" werd deze single opgenomen met o.a. Mariah, Beyonce en Rihanna. Tijdens de Fashion Rocks in dit jaar is hij live gezongen. Er bestaan een aantal promo's van)
Heat
(Bonustrack voor de UK tijdens E=Mc2 en Japan. Geschreven met Will I Am van de Black Eyed Peas.)
4 real 4 real
(Bonustrack voor Japan tijdens E=Mc2. Geschreven met Da Brat en je hoort haar ook)
When I Feel It
(Dit nummer zou op TEOM komen, maar heeft het niet gered. Gelukkig was er in 2008 de leak haha! Nu kunnen we alsnog ervan genieten.)
2009
My Love
(Mariah & The-Dream, die inmiddels zoveel voor Mariah gedaan had, namen dit nummer op voor The-Dream's album "Love Vs Money". Er is een video van, wat promo's en vinyls.)
Right To Dream
(Opgenomen voor Mariah's film "Tennessee". Er bestaat een video van met beelden uit de film en een aantal promo's.)
I Understand
Randy Jackson's Music Club: Volume One
Kim Burrell, Rance Allen, Bebe Winans, Mariah Carey & Hezekiah Walker's Love Fellowship Tabernacle Church Choir
Hero 2009
(Er kwam in dit jaar opeens een nieuwe versie van Hero uit, met clip, voor de nieuwe release van The Ballads in de USA. Vervolgens is dit niets meer geworden, maar hebben we het nummer en de clip nog wel! Er bestaan een aantal promo's van, die vervolgens de oude versie bevatten...hoezo raar...)
2010
100 %
(Nam Mariah in eerste instantie op voor de Soundtrack van de film "Precious" waar Mariah een rol in heeft, maar werd later toegevoegd aan de Soundtrack voor de Olympische Spelen 2010, voor TEAM USA ter promo. Er is ook een video van gemaakt die is opgenomen tijdens Mariah's Angels Advocate tour, in Toronto Canada.)
Skydiving
Mariah's collabo met Timbaland voor Memoirs die de CD niet haalde. Het was de bedoeling dat hij op Timbo's mixtape zou komen, is niet gebeurd en daarna zou hij op het remix album van Memoirs komen, maar die is gecancelled. Tot op heden ook geen HQ versie van te vinden, maar er is wel een bijna HQ versie met iemand die erdoor heen praat.
Get Like Me (feat. School Gyrls)
Mariah zingt hier achtergrond en een stuk op de voorgrond. In juni 2010 werd bekend dat er een video van uitgebracht wordt, maar het is nog onzeker of Mariah hier in zal spelen (er staat een video @ Nick's site waarin 1 van de meiden zegt dat "we miss mariah, she can't be here". STOHOM!!!!!)
Everybody Hurts
Charity single opgenomen voor de slachtoffers van de aardbeving in Haiti. Naast Mariah zingen ook o.a. Leona Lewis en Cheryl Cole mee. Dit is verschenen als digital download en er is een video van met alle artiesten erin.
Imperfect
Was opgenomen voor Memoirs, maar haalde het niet. In mei 2010 kwam opeens de lek.
Help Me Make It Through The Night
Was opgenomen voor de Tennessee Soundtrack, maar haalde het niet. Oorspronkelijk van Kris Kristofferson, maar door velen gecoverd. Doordat fans in mei 2010 geld verzamelden, kwam na een kort snippet van dit nummer, het hele nummer op internet.
Bij dit alles is zijn er ook nog een intro & outro van Mariah, Dame Dash & N.O.R.E. voor 1 van zijn albums, maar ik weet niet welke en kan dit ook niet vinden. Hier wordt verder niet in gezongen ofzo, maar leek me wel leuk om hier ook te vermelden.
Ook bestaat er een klein nummertje van Funkmaster Flex/Mariah/The League genaamd "Freestyle", op de hook van The Roof. Het chorus gaat dan alleen zo:
Everytime, I feel the beat
I envision you, on the one's and two's
in the DJ booth, I just want Funkmaster
to rock the set, play it on and on for me Flex..
Dit staat op The Mixtape Volume III - 60 Minutes Of Funk - The Final Chapter. (Zie Brian's reply)
Overzicht overige:
Buccsweat-I Like It (leende onbekende sample van Mariah)
Lil Wayne-All Alone (leende onbekende sample van Mariah)
Belle & Nay Nay-That's What's Up (Damizza & Mariah gemaakt voor de opening voor Mariah's CB Tour. Ik heb dit niet, iemand anders?)
Damizza & Mariah-Be With You (Bestaat, maar is nog nooit gelekt. Hebben ze opgenomen voor een mixtape van Damizza die er nooit kwam, omdat Mariah al bezig was met TEOM)
Laatst aangepast door Anita op Ma Jun 14, 2010 7:24 pm, in toaal 21 keer bewerkt
Geregistreerd op: Nov 02, 2003 Berichten: 357 Woonplaats: Erpe-Mere, België Leeftijd: 27 jaar
Geplaatst: Di Aug 18, 2009 12:34 pm Onderwerp:
Draak schreef:
mss ook leuk om te vermelden dat Mariah ook heeft meegezongen (de achtergrond als ik me niet vergis) op Everytime I close my eyes , van Babyface.
Of staat het er al tussen en heb ik weer eens niet goed gekeken?
Je hoort haar ook meezingen op de achtergrond bij Allure met All Cried Out.
Geweldige groep was dat! Jammer dat Mottola het nodig vond Mariah's label Crave Records op te doeken bij de scheiding... Bye bye Allure!
mss ook leuk om te vermelden dat Mariah ook heeft meegezongen (de achtergrond als ik me niet vergis) op Everytime I close my eyes , van Babyface.
Geweldige groep was dat! Jammer dat Mottola het nodig vond Mariah's label Crave Records op te doeken bij de scheiding... Bye bye Allure!
Zingt mariah daar ook op? Nee toch? Ik weet wel dat ze het nummer heeft gescheven, of deels geschreven.
Geregistreerd op: Berichten: 2565 Woonplaats: Nijmegen. Leeftijd: 26 jaar. Fan sinds: Vision Of Love. Favoriete album: Butterfly.
Geplaatst: Di Aug 18, 2009 12:45 pm Onderwerp:
Draak schreef:
linnieke schreef:
Draak schreef:
Zingt mariah daar ook op? Nee toch? Ik weet wel dat ze het nummer heeft gescheven, of deels geschreven.
Bij Head Over Heals zingt ze backings en staat ze ook vermeld bij de credits. Bij All Cried Out volgens mij niet, maar bij de bridge is MC duidelijk te horen.
Geregistreerd op: Nov 02, 2003 Berichten: 357 Woonplaats: Erpe-Mere, België Leeftijd: 27 jaar
Geplaatst: Di Aug 18, 2009 12:49 pm Onderwerp:
Draak schreef:
linnieke schreef:
Draak schreef:
Ze heeft het geproducet, meen ik. Walter Afanassief heeft het geschreven volgens mij. Zou nog eens moeten kijken op mijn singletje. Ik dacht toch dat ik Mariah's stem altijd herkende in een bepaald stukje in het liedje. Ze zingt niet echt, tis meer een beetje "neuriën" naar het einde toe van het liedje. Net voor die van Allure "I... I gave you my love in vain..." belten, op het einde. Ik zit nu op mijn werk maar zal thuis nog eens luisteren en je weten te zeggen vanaf welke minuut ik Mariah denk te horen.
En natuurlijk heeft ze meegezongen met: What More Can I Give van MJJ
en heeft ze meegezongen met: I Understand (grammy voor best gospel performance 2009) en heeft ze meegezongen met: We are the world (Pavarotti & Friends for Kosovo)
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende
Pagina 1 van 7